Karma .

Jag tror på Karma .
Jag tror att om man gör något "fel" eller dumt, vad ska man säga, inkorrekt kanske .
Så kommer det bita tillbaka sen, kanske inte dagen efter eller om 1 år men det kommer .
Jag har ett alldeles utmärkt exempel . Jag & Micke var ute på lite ärenden med bilen när vi
hade massa snö . Så åkte vi förbi en bil som hade kört in i något eller kanske tom i en bil .
Micke tyckte det vart hur kul som helst och skulle ta kort på bilen . Micke släpper av mig i
och när jag messar honom och frågar vart han är så säger han att han har krockat .
Jag tror ju att han skojar, men icke . Han blev päkörd, det hann gå 1 timme kanske (!)
- KARMA is a bitch .

Men nu hade jag, Roro & Micke en diskussion om att Karma har ett utgångsdatum (?)
3 månader har Karma på sig annars så är det too late . 3 months .
Vet inte om det var fyllesnack från deras sida men det är värt att nämna ändå .
Inte kan man ha en tidsram på när man ska få tillbaka för det man har gjort .
Klart att det kan komma tillbaka närsom, a whole lifetime . Det tror jag .
När du minst anar de, du kommer inte undan .

" Karma är en lag av handlingar, konsekvenser, balans och förbättringar . "

Kommentarer
Postat av: Roro

Så min jämförelse med mjölk var Inte okej. Men att jämföra Karma med organiserad kriminalitet är okej? Du menar alltså att ifall jag gjorde en tabbe förra året- och sedan flyttar till ny stad, byter namn samt börja jobba ideelt på ett härbärge. Så kommer karma eventuellt att hitta mig och läxa upp mig? Damnit! ;)

2010-04-13 @ 16:19:50
Postat av: Natalia

Du kommer inte ifrån Roro, sorry ;)

2010-04-17 @ 00:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0