Carlos Baute - Amarte bien feat. Juan Magan Remix .

Los Wachiturros - Tirate un paso .

papudo .

en HELdag med los leones, inklusive mormor&morfar . A LA PLAYA !
jag blir liksom inte förvånad längre över saker som händer i den här familjen, I know all about it . vi skulle komma iväg vid halv 10 men släppade väskorna till bussen närmare 11 (!) .. bli inte förvånad ( jag vet vart jag får det ifrån i alla fall ) . av någon anledning så lyssnade vi på busschaffisen som gav oss råd om hur vi skulle komma dit snabbare MEN ändå fick vi stå och vänta nästan 1 timme på nästa buss som skulle ta oss sista sträckan . vi gav NÄSTAN upp och lunchen vi packat med fick ätas på hållplatsen hahaha ! men när vi väl kom fram till våran destination - PAPUDO var vi lyckliga . det var väldigt vackert, fin sand och klart vatten - un dia de amor .
----

J King y Maximan - Cuando, Cuando es ?

a dios .

efter papi åkt så har jag tillbringat all tid hos mormor&morfar y mina kusiner .
har tagit mig lite sovmorgon och försökt påbörja webbplatsdesigskursen, men hur lätt är det när det finns mycket annat att göra (?) . well well, I'll try men det kommer nog få bli att komma ikapp hemma . va i kyrkan för första gången på många år i söndags, mina kusiner är med i kören och deras farfar är pastor . det här är kyrkan som jag har kommit tillbaka till varje gång jag hälsar på, så det fanns många som känt mig sen jag var liten . det är alltid en härlig upplevelse att komma dit, värmer i hjärtat .
-----

jadiel - el flow de la cucaracha .

färskt, färskt .

la feria de las frutas y verduras .
färsk fisk, färskt bröd, färska grönsaker, färsk frukt .. u name it .
du kan hitta allt färskt, färskt överallt . häromdagen var jag och papi nere i hamnen och köpte färskt fisk . den va så gott som levande (!) sen igår så var vi på frukt/grönsaks marknaden . färskt, färskt, färskt .. men vi blev lurade på några persikor, dam niiit !
----

Jowell & Randy - Loco (Remix) ft. Wisin & Yandel .

bobadillas .

det blir omkastat allting när jag inte har internet all the time, but it's ok .
när vi kom hem från pucon i lördags så väntade en liten del till av bobadilla hemma och snart kom resten av dom, dom enda som fattades var min syster och faster med familj . 11 personer vid matbordet och första gången jag blev kallad för faster . japp, that's me . I'm an aunt :) ! på kvällen drog vi ut för första gången och SÅKLART till all reggeaton (!) at last ! vi hade så ont i fötterna så de va nästan så jag tog av mig skorna på vägen hem - LOVE .

leones .

har en liten överraskning till er men de får ni vänta på lite till :)
hade en galen eftermiddag med los leones, alldeles för mycket skratt och lite för mycket pizza hut en vina del mar .
bilderna får helt enkelt säga sitt, company is everything - somos mentablemente locos .

daddy yankee - lovumba .

pucon .

las termas .
efter den första turen runt pucons vackra landskap och underbara vatten så avslutdes den mellan bergen i varma källor . 3 olika temperaturer - varm, varmare, varmast . vet inte om man kunde få en bättre start på de hela - relajante .
la playa blanca .
av alla stränder jag har vart på så är den här helt klart den vackraste jag har sett . det känns så mysigt att vara omringad av alla berg med sin grönska, och vattnet var så klart att man kunde se tånaglarna . det här va nog den enda gången (hittills) som jag har doppat mig helt och hållet . för annars har det vart freeziiiing .
måste berätta om dom här godingarna som fick lite pengar och med detsamma köpte dom 4 glassar, på en gång ! dom väntade inte en sekund och det var "världens godaste glass ."
-----
la playa de pucon . lago villarica .
en vulkanstrand helt enkelt, svart sand och helt okej vatten men man brände ju fötterna av sig när man skulle ta sig fram och tillbaka från handduken .
el vulcan villarica .

Gusttavo Lima - Balada boa .

adventure .

flera, flera dagar sen jag uppdatera . i know, sorry men nu kommer en update .
äventyret slutade inte med raftingen, no no .. vi hittade lite mer adventure och det var - canopy . jag med min höjdskräck, förstår inte alls vad jag håller på med men jag slängde dig mig ut, NOT ! jag stod skräckslagen och försökte att inte från en hjärtattack tills den vänliga instruktören släppte iväg mig . what a feeling ! efter första sträckan på 300 meter så kändes det mycket bättre på andra sträckan på 320 meter som drog iväg lite snabbare . kunde pappsen så kunde väl jag oxå ;) vi hittade den vackraste stranden - la playa blanca . så klart & härligt vatten som var omringad av berg, helt ljuvligt . avslutade resan med lite att ge oss ut på lite marknads fynd - LOVE IT ! men värmen var nästan olidlig där ett tag och jag som tror jag tål 24/7 sol tog på mig en tisha som fick täcka lite mer och satte mig i skuggan med min bok "alla får ligga" innan avfärd till valparaiso - 120119 , 120120 .
-----

Michel Teló - Ai Se Eu Te Pego .

todo para la derecha .

RAFTING - increible !
maste vara bland det harligaste jag har gjort . har aldrig sett sa vackert landskap som har i PUCON, och for att sedan njuta av det langst med vattnet med lite sma aventyr pa vagen slar det mesta just nu - topp 1 ! med min hojdskrack sa tycker jag att jag har vart valdigt modigt, jumped off a cliff from 4 m (!) tror bilderna sager sitt good people . BEST EVER !
----

Chino & Nacho - Niña Bonita .

el sur .

de chile - ESPECTACULAR .
sodra chile ar ju nagot av det vackraste jag har sett hittills . vart ivag pa en liten tur idag och badat i varma kallor, borjat sakta men sakert . har tyvarr blitt alldeles forkylt sa jag mar inte hundra .. kommer komma upp bilder senare nar jag har min computer, och dom ar sa varda att vanta pa - AMAZIN´ !

te amo con locura .

por mi .

det här en ingen vanlig resa . ingen charter resa där man går upp kl. 09.00, äter hotellfrukost, går ner till stranden & solar fram till ca 19.00 för att sedan gå tillbaka till hotellet, duscha, piffa till sig lite för kvällens middag . no no .. den här resan handlar om mig & min familj som jag inte har turen att ha nära mig i min vardag . resan handlar om att jag ska uppleva saker, saker som min familj och framför allt min papi vill dela med mig . det är därför jag är här - för att dela så mycket jag kan . den sortens resa går inte att värdesätta, för vem vet när jag kommer tillbaka . alla upptäcksfärder är lika mycket värda som att ta en kopp te med min älskade moster . es para mi, por mi .

marknad, marknad .

& mer marknad and I LOVE IT !
ni har inte vart på en loppis om ni inte har vart en las ferias de las pulgas (loppmarknad) en valparaiso . det är i alla fall det (värsta) största jag har sett . från den till 2 andra marknader, det är bland dom sakerna jag älskar mest när jag lämnar suecia, alla mysiga marknader med allt möjligt . hittade en ryggsäck bland annat som jag kan ha när vi reser till södra chile imorn, och innan har jag fyndat lite örhängen & sånt tjafs (såklart), kan inte lämna chile utan nya smycken . nu när solen äntligen titta fram så tog jag mig hem till mormor & morfar för lite sol & relax, klyschigt värre men SOLIGA hälsningar ;)

vina del mar .

tog en tur i affärerna - åt den saftigaste vattenmelonen någonsin - tog en strandpromenad i vina del mar - papi bjöd på en massage på stranden - tog ett kvällströg & fick lära mig att när man beställer en öl så får man en HEL liter - hamnade på la piedra feliz med liveband - thats a saturday for u .

J Boog - Sunshine Girl Feat. Peetah Morgan .

flobi lovita león .

alla som känner mig vet att jag inte direkt är en hund människa . jag har min chico och det brukar räcka gott & väl, tycker hund styr ens liv lite väl . jag är medveten om att jag skulle ha väldigt svårt att anpassa mig och mitt liv till en hund MEN skulle jag ha en hund så skulle det vara min lilla kusins goding, cutest ever !

un pescador en tunquen .

Jose De Rico feat. Henry Mendez - Rayos De Sol .

la primera semana .

första veckan i Chile, and I ain't laying on the slow side .
valparaiso - el yeco - la isla negra - algarrobo - tunquen - valparaiso .
valparaiso .
my city of birth . här blev det en natts stop för att sedan dra vidare till landet, men fick till en riktigt skön pw längs med vattnet första dagen . måste ju jobba på figuren om jag ska va omringad av all god mat i landet av färskt bröd & majonäs på alles . wink wink *
el yeco .
det heter stället där min farmor har sin sommarstuga, precis vid vattnet . man vaknar & somnar till ljudet av vågorna ( men oxå till hundarna & ungdomarna som sjunger feliz cumple.. sent på kvällen ) . som den tant jag är så har jag slocknat med boken i handen så sent som 22.00, vilket är 02.00 svensk tid . men så underbart .
la isla negra & algorrobo .
vidare från el yeco tog vi oss igår till la isla negra till pablo nerudas hus, som 1971 erhöll nobelpriset i litteratur . han var en chilensk författare, diplomat, poet & politiker . han älskade havet och precis vid havet bodde han, med en utsickt som man drömmer om . blev en liten turist visit där . sen vidare till la playa, ojojoj vilken värme . första dagen på stranden i algorrobo & jag kan säga att vi var dom enda utan parasoll och det fick vi äta upp gott när vi kom hem som tomater ! solskyddsfaktor 20 trodde jag skulle räcka gott och väl, men inte ens papis 50 räckte .. well well . en mycket aktiv dag som avslutades med solnedgången från farmors veranda & en välförtjänt kall cerveza .
tunquen .
här pratar vi om en 5 km långstrand som för det första är några km från farmors stuga så ni kan ju tänka er hur morgonpromenaden såg ut . men så värt de . hade en hemsk höjdskräck när jag stod kanske 100 meter upp och fick inse att vi skulle raka vägen ner . but we did it !
back in valparaiso nu och lite kvällsmys hos los leones, thats it for now . locket på, take care . besos .

1st update .

får bli än reseblogg i 4 veckor har jag en känsla av .
självklart så skulle starten krångla lite med försening på tåget men iväg kom jag och ända borta i Paris är jag nu . ser fram emot att sitta här i 4 timmar till . NOT ! men har dom flesta tillbehören jag behöver .
- göteborg-paris-buenos aires . soon I'll be there - CHILE .

Sandro Silva - Told Ya .

corazon .

a friday night .

här blir man inte utan mat även om planer blir ändrade för då ställer hon sig i köket for me, gotta love her and her hips .. muah muah . This pictures just says it all .

Bracket - Muah Muah .

a few days .

.. of stuff to do before - CHILE .
alltid blir den lilla bloggen lidande när jag har fullt på tallriken . Den här veckan har bara sprungit iväg med massa dejter with ma girls på olika håll . Jag vet att jag inte är borta forever men mina vänner är gulda värda & jag kommer sakna er alla ändå :) allt från frukost at home till 30 årskalajs . MEN NU är allt packat, vägt, kylskåpet tömt, chico har fått en liten catsitter, passet&biljetten ligger på bordet och väntar . Ska landa i soffan med största B&J & mysigaste sällskapet . Less than 24h left ..

Emilio Jonsyn - Time .

fått mssa gjort men här står jag med resväskan och jag är SÄMST på att packa så jag tror det får vänta till dagen innan .. hänger istället upp lite tvätt, leker med min nya kamera & går över till Micke&Greta för lite tisdagsmys :)

chile .

om 7 dagar på PRICKEN !
känns overkligt men vad underbart det ska bli, och om 14 dagar börjar min kurs .
som sagt - nytt år, nya tag . så nu efter några timmars jobb & en härlig måndagsmiddag på Mamma Mia med mina favoriter så var det dags att förbereda lite stuff . SEVEN DAYS ! imorn ska det inskaffas en kamera & börja packa, fick lite pics av papi som redan har anlänt, check it .
----

rihanna - where have u been .

2012 .

nytt år, nya tag, nya löften ... allt är helt enkelt nytt, a new chance to do it all over again .
vi vet alla att 97 % av allas löften är att träna mer, äta nyttigare & gå ner i vikt . MEN, vart befinner sig alla 1:a dagen på det nya året ? På en PIZZERIA . För jag har då aldrig väntat 40 min på en pizza så det måste ju vara så . Lova er istället att vara mer hälsosamma, ta hand om eran kropp & vara lyckliga för jag vet att ni stod där 120101 . I just know it . Min nyår var så lyckad med alldeles för mycket god mat & dricka . Det gjorde vi bra ;) Lyfte inte ett finger igår så därför önskar jag er en GOD fortsättning idag istället !