la primera clase .

San Sebastian .
Den här resan började i lugn
men samtidigt i panik . Är jätteglad över att vara här men när jag klev av bussen i Nyköping och insåg att det gick en flygbuss i timmen, som hade gått 20 minuter innan så steg paniken till max . Ringde taxi men inga svar, lyckades ringa hem och väcka folk som absolut inte jobbade i någon form av taxi . Fick helt enkelt lifta med killen som frågade om jag hade en ciggarett över, och inte ens det kunde jag erbjuda för att tacka honom för att han räddade min resa . Efter det gick allt smidigt, sprang på ett svenskt par som skulle till San Sebastian när jag landat i Biarritz så allt gick perfekt . Hittade baren där lägenhetsnyckel låg i ett kuvert, pausade med min första efterlängtade ( riktiga ) tapas måltid för att vidare gå runt som en turist med väska och karta vidare till lägenheten . Efter lite olika turer så stod jag på balkonge med utsikt över La concha, la playa . Inte illa pinkat för lilla mig, tur nog så fann jag en väldigt trevlig housemate som var mer än villig att visa mig runt . Inte klagar jag på att ligga på stranden med en bok by myself pero ..
El primer dia de la escuela y el primer dia de surf .
Tillbaka i skolbänken . Det bästa jag kan sammanfatta det hela med är att man har alltid något nytt att lära . Även fast jag är uppväxt med spanska så kan jag lova att jag hör nya ord hela tiden . Älskar att vara omringad av de, och för att inte tala om surfingen . Lärde mig mer idag än vad jag gjorde på 4 dagar på Fuerteventura . Vilket inte betyder att jag can catch a wave, men sitta och vända på brädan kan jag :) U just wait, fingers crossed .
----




Kommentarer
Postat av: Mami.

Hola Hija:



QUe bueno que te este llendo bien y te guste.. Español ya... nunca se acaba de apreder, que bueno que te guste y que te sientes bien... Cual son en tu grupo de Español???

Que hermoso se ve San Sebastian se parece a Cervia cerca de Rimini con la puesta de Sol.

Bueno me alegro por lo que haces y siguelo disfrutando. Todos te mandan saludos y cariños. Mami y toda la familia. Te amo mucho. Mami :)))))

2011-08-30 @ 22:23:05
Postat av: Micke

Awsomeeeee...!! :)

2011-08-31 @ 01:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0